Fredagen den 7 mars kl 12 kallar HKR stadens kristna till bön i Baptistkyrkan, i samband med Världsböndagen. Detta år är temat ”Förunderligt är allt du gör” och det är kvinnor på Cook-öarna som har gjort ett program för dagen, som samlingen till viss del inspireras av. Samlingen leds av Lennart Bengter och Björn Wiksten och är i Baptistkyrkans kyrksal. Efter samlingen bjuds på fika.
Vi förgyller Alla Hjärtans dag med att ha sinnesrogudstjänst i Baptistkyrkan nu på fredag, den 14 februari kl 18. Alla är välkomna! Efter gudstjänsten bjuds det på fika och kärleksfull gemenskap.
Vi har just startat en ny Alphakurs! Intresset är så stort att vi har fått dela upp oss i två grupper! Det finns därför möjlighet för dig att ansluta dig, trots att första tillfället redan varit.
Alpha är ett tillfälle för dig som är nyfiken på att utforska livet och ta reda på mer om grunderna i den kristna tron, utan att det läggs några krav på dig. Vi börjar med en lättare måltid, därefter ser vi en kortare Alphafilm och har sen en god stund för kravlösa samtal. Kvällarna avslutas vid halv åtta-tiden.
Inga förkunskapskrav krävs. Alla är välkomna, oavsett religiös eller kulturell bakgrund, troende eller inte. Samtalen sker på svenska. Känner du dig osäker, men vill testa ett par gånger, så går det bra.
Vill du veta mer? Ring Seth på tele 0737 26 51 85!
Tid: Tisdagar kl 17.30-19.30
Plats: Vi håller till i Baptistkyrkans Församlingsgård (gå in på innergården mellan kyrkan och Pizzeria Amanda).
Kostnad: Kursen är gratis och du betalar endast en mindre summa för mat och fika.
Nu börjar lördagkvällarna med Öppet Hus i Baptistkyrkan igen! Alla är välkomna, oavsett ålder och anknytning till kyrkan. Gå in via församlingsgården, ingång från innergården mellan Baptistkyrkan och Pizzeria Amanda.)
Kvällen blir vad du gör den till; det finns biljardbord, sällskapsspel, pyssel med mera att roa sig med. Men du kan även bara sitta och ta en kopp kaffe med dopp (fikat är gratis!), umgås med någon goda vänner eller lära känna någon ny! 🙂
Nu är vinterns församlingsblad, Aktuellt nr 4-2024, på väg till tryckning. Du kommer inom några dagar kunna hitta det i Baptistkyrkans lokaler, men redan nu kan du läsa det här på webben. Givetvis kan du även gå till programsidan för att läsa vinterns program där.
– Välkommen till vinterns gudstjänster och samlingar!
Lördagen den 12 oktober kl 19.30-23.00 börjar vi med Öppet Hus igen i Baptistkyrkan! Det är kvällar med gemenskap, gratis fika, pingis, biljard, sällskapspel, pyssel med mera! Lokalerna är öppna för alla som vill komma för att ha en trevlig stund, eller bara komma in och värma sig!
Förra året var första året vi körde med öppet hus och det visade sig vara mycket uppskattat. Därför börjar vi nu igen, då kvällarna börjar bli mörka och det känns bra att komma in och ha någonstans att hänga, mysa och bara umgås. Inget program. Inga krav. Kom ensam eller med vänner. Alla är välkomna, oavsett ålder eller bakgrund!
Lite sent om sider vill vi här pålysa att vi på söndag (1/9) kl 11 välkomnar vi till en härlig församlingsdag i Brogården, Njutånger! Det blir gudstjänst, gemenskap, samtal, aktiviteter för både vuxna och barn, möjlighet till grillning, nattvard. Vi tror att alla åldrar kommer att trivas och få en härlig dag tillsammans.
Ta med egen mat och dryck! Samåkning kl 10.30 från Baptistkyrkan. Alla är välkomna!
Allhelgonahelgen är en helg att minnas de som gått före oss och vi vill under denna helg välkomna dig lite extra till våra gudstjänster.
Allhelgonaafton kl 11 firar vi gudstjänst i Ingsta Kapell, tillsammans med Rogsta Baptistförsamling. Vi får lyssna till skönsång av Anders Soldhs ensemble och även ta del predikan och gemenskap. Samåkning från Baptistkyrkan kl 10.30.
På kvällen har vi även Öppet Hus kl 19.30-23.00, med fika och gemenskap.
Söndagsgudstjänsten firar vi i Baptistkyrkan som vanligt och det är Staffan Lindvall som predikar. Sång och musik. Efteråt kyrkkaffe – och soppa, för den som vill.